| Студијски програм: Професор хемије | ||||
| Врста и ниво студија: основне академске студије | ||||
| Назив предмета: Педагогија | ||||
| Наставник: др Гордана
  Р. Зиндовић-Вукадиновић, ванредни професор | ||||
| Статус предмета: обавезни | ||||
| Број ЕСПБ: 2 | ||||
| Услов:  | ||||
| Циљ
  предмета: Општи
  циљ: Припремањ студената, будућих професора, за васпитно-образовни рад у
  школама. Посебни циљеви: Упознавање студената са савременим дидактичким
  моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за
  реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Упознавање
  са специфичностима образовања деце са посебним потребама и рада са даровитим
  ученицима. Упознавање студената са савременим схватањима образовања и неким
  специфичним подручјима као што су: доживотно образовање,образовање на даљину,
  инклузивно образовање, функционално описмењавање. Развијање интересовања за
  продубљивање педагошких знања и креативно решавање проблема у пракси. | ||||
| Исход
  предмета: Владање
  савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе,
  педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и
  методе евалуације. Спремност студената, будућих професора, за
  васпитно-образовни рад у школама. | ||||
| Садржај
  предмета: Теоријска
  настава Предмет
  педагошке науке. Васпитање и образовање као основни педагошки поојмови и
  подручја активности. Циљеви, детерминанате и задаци васпитања и образовања.
  Систем васпитања и образовањаи његови облици: школско, ваншколско, образовање
  на даљину, диверзификоване форме образовања, специјалне образовне потребе.
  Савремани педагошки захтеви. Изазови постмодерног друштва:постмодерна и
  педагогија. Медији масовне комуникације и нове технологије у
  образовању:промене педаошке доктрине. Васпитни утицај електронских медија.
  Васпитање за мир и толеранцију, еколошко васпитање и припрема за живот у
  грађанском друштву. Организација васпитно-образовног рада у школи: наставне,
  ваннаставне и ваншколске активности. Сарадња школе, породице и локалне
  заједнице. Организација школског рада и руковођење школом. Простор и опрема
  школе. Библиотеке, медиатеке, специјализоване учионице Одлике процеса
  сазнавања. Преношење и усвајање знања. Фактори који утичу на учење и технике
  учења. Самообразовање. Активно учење (методе, улоге ученика и наставника,
  интеракција, кооперација, извори информација). Дидактика.Предмет и дидактички
  принципи. Модели наставе.. Организација и избор садржаја и метода. Савремени
  облици наставе и учења. Настава учење и поучавање 8спеифичност ове тријаде и
  циљеви, стандарди и исходи). Програмирање и планирање наставног рада.
  Припрема за час и организација рада на часу. Наставна средства и наставне
  методе. Комуникација у разреду. Личност наставника. Образовање и усавршавање
  наставника. Образовна технилогија. Медијска писменост и образовање за медије
  Школски курикулум (схватања, концепти,тумачење од стране наставника).
  Евалуација у школском раду:вредновање и оцењивање ученика и евалуација рада
  наставника. Дисциплина и кажњавање: слобода и обавеза, ауторитет и
  ауторитарност. Практична
  настава Вежве се
  изводе кроз мале групне пројекте продубљеног проучавања неког педагошког
  проблема, презентације и јавне расправе у оквиру часа или у посебно одређеним
  терминима. | ||||
| Литература: Зборник
  одабраних текстова под називом Педагошка питања који прати програм и који се сваке
  године обнаваља сходно појави врадних педагошких дела и резултата
  истраживања. | ||||
| Број часова активне наставе (недељно) | Предавања: 3 | Вежбе: 0 | Лабораторијске вежбе: 0 | |
| Методе
  извођења наставе: Предавања
  и вежбе | ||||
| Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| активност
  у току предавања: | 15 | писмени
  испит: | - | |
| теоријске
  вежбе: | 15 | практични
  испит: | - | |
| лабораторијске
  вежбе: | - | усмени
  испит: | 70 | |
| колоквијум(и): | - |   |   | |
| семинар(и): | - |   |   | |