| Студијски програми: Теоријска и експериментална
  физика, Примењена и компјутерска физика | ||||
| Врста и ниво студија: основне академске студије | ||||
| Назив предмета: Психологија | ||||
| Наставник: др Момчило Д.
  Смиљанић, ванредни професор | ||||
| Статус предмета: изборни | ||||
| Број ЕСПБ: 2 | ||||
| Услов: Нема услова. | ||||
| Циљ
  предмета: Основни циљ
  и задаци предмета су да студенти овладају оним психолошким садржајима који су
  нужан предуслов успешног обављања васпитно-образовне делатности и неопходан
  су елеменат њиховог позивног образовања. | ||||
| Исход
  предмета: Студент ће
  бити оспособљен да успешно обавља васпитно образовну делетност. | ||||
| Садржај
  предмета: Теоријска
  настава Методе и
  технике психолошких истраживања: експеримент, социо-метрија, анкета,
  посматрање, интервју. Појам учења. Врсте учења. Теорије учења. Методе учења.
  Однос између учења и развоја.Мишљење и говор. Развој стваралачког
  мишљења.Појам интелигенције. Утицај наследних и срединских фактора на развој
  интелигенције. Мерење интелигенције и класификација количника инте-лигенције.
  Памћење. Врсте памћења. Мерење памћења.Заборављање. Фактори који утичу на
  заборављање. Појам рет-роактивне инхибиције.Трансфер. Врсте трансфера. Методе
  испитивања трансфера. Теорије трансфера: теорија формалне дисциплине, теорија
  идентичних елемената, тео-рија генерализације.Интелектуални рад и умор.
  Праћење напредовања у току учења: кри-вуље учења. Досије ученика.Програмирана
  настава. Теоријске основе програмиране наставе. Типови програмирања.
  Полупрограмирање.Испитивање и оцењивање знања ученика. Различити начини и
  системи оцењивања. Фактори који утичу на оцењивање. Покушај објекти-визације
  оцењивања путем теста знања. Начин конструкције тестова знања. Коришћење
  резултата са теста знања. Недостаци оцењивања путем теста знања. Основни
  појмови из психологије личности. Теорије личности: Фројдова, Адлерова,
  Фромова и Олпортова. Типологије личности: Јунгова, Кречмерова и
  Шелдонова.Фрустрације и конфликти. Начини реаговања на
  фрустрације.Адолесценција. Полно сазревање адолесцената и проблеми у вези са
  њим. Интелектуални развој у адолесценцији: развој формалних операција.
  Емоционални развој у адолесценцији. Трагање за личним идентитетом. Проблеми у
  вези са избором позива, осамостаљивањем, прихватањем личне животне
  филозофије. Социјални развој у адолесценцији. Сукоби у адолес-ценцији.Психологија
  наставника. Мотивација за избор наставничког позива. Комплексност
  наставникове делатности. Личност наставника.Психолошки проблеми васпитања и
  самоваспитања. Јединство лич-ног и социјалног. Развијање моралне свести,
  моралног суђења и моралне савести код ученика.Психолошки аспекти формирања
  разредних заједница. Дисциплина у школи. Ментално-хигијенски проблеми у
  школи.Активна и интерактивна настава. Радне навике. Навика места и навика
  времена. Начин формирања радних навика. Појам плана рада. Начин прављења
  плана рада, захтеви који се постављају при његовом прављењу и тешкоће у
  реализацији. Практична
  настава Нема
  вежби | ||||
| Литература: Др Лидија
  Вучић: Педагошка психологија, Друштво психолога Србије, Београд, 1990. Др Никола
  Рот: Психологија личности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд,
  1980. Др Вера Смиљанић и др Иван Толичич: Дечја психологија, Завод за
  уџбенике и наставна средства, Београд, 1982 | ||||
| Број часова активне наставе (недељно) | Предавања: 3 | Вежбе: 0 | Лабораторијске вежбе: 0 | |
| Методе
  извођења наставе: Предавања,
  семинарски радови | ||||
| Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| активност
  у току предавања: | 10 | писмени
  испит: | - | |
| теоријске
  вежбе: | - | практични
  испит: | - | |
| лабораторијске
  вежбе: | - | усмени
  испит: | 60 | |
| колоквијум(и): | - |   |   | |
| семинар(и): | 30 |   |   | |